onsdag 11 januari 2017

THE CIRCLE OF THINKING

I skrivande stund sitter jag på bussen påväg till Örebro igen. Jag har varit i Karlstad över dagen för samtal på öppenpsykiatrin. Ikväll ska jag jobba igen och sedan skola i morgon.
Jag har en massa tankar i mitt huvud kring mitt eget och andras värde. Jag kan få så otroligt dåligt samvete om jag gör något fel eller elakt mot någon, det kan vara det allra minsta som att glömma att ringa tillbaka till personen som jag hade lovat. Men jag får aldrig dåligt samvete om jag gör något elakt mot mig själv. Om jag hade behandlat människor runtomkring på samma sätt som jag behandlar mig själv, så hade jag suttit i fängelse nu för misshandel, mordförsök och trafficking. Gör det mig kriminell? Eller är det okej eftersom det bara är jag?

I'm at this moment on my way back to Örebro again, after spending my day in Karlstad. I had a nerring at the open psychiarty. Tonight I will Work and tomorrow it's time for school again. 
I have a lot of thoughts in nu head about my own and others value. I can get so bad consciense when I do something bad or being mean to another person, it could be the smallest things like forgetting to call back as I had promised. However I never get bad conscience if I do something bad to myself. If I had treated people around me like I treat myself I'd be in jail for assault, attempted murder and trafficking. Does that make me a criminal? Or is it ok since it's just me?



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar