torsdag 12 januari 2017

BALLET SHOES

Hej!

Klockan är ganska mycket och jag börjar bli trött, så kommer ett snabbt inlägg innan jag hoppar i säng. Min dag har varit väldigt bra. Jobbade fram till åtta i morse, sedan direkt till skolan. När jag kom hem var jag så otroligt trött, men försökte göra skolarbete ändå. Det gick inget vidare utan jag hade mest ångest på grund av att jag blev stressad och kände mig dålig som inte orkade göra något. Tillslut la jag mig i sängen, sov ca en halvtimme och vaknade sedan pigg som en lärka. Varför kunde jag inte ha lyssnat på min egen kropp och gjort det från början? Istället kastade jag bort en massa tid på att sitta och ha ångest och inte få något gjort alls. Suck.
Vad lär vi oss av detta? Jo, lyssna på din kropp. Den berättar vad du behöver och du vinner på det i längden.

Från det ena till det andra... Jag har ju anmält mig till en balettkurs som drar igång i slutet av januari. Jag dansade balett som liten och har faktiskt saknat det mer och mer. Fixade skor och kläder idag, så nu är jag såå taggad på att börja dansa igen.

Hi!

It's very late and I'm tired, so this is a quick post before I go to bed. My day has actually been very good. I worked until 8am, then I went directly to school. When I came home from school, I was sooo tired but tried to study anyway. It didn't end up very good and I was anxious most of the time because I got stressed and felt like a bad person since I could koncentrate. At last I went to bed and slept for about half an hour and then woke up lively as a lark. Why couldn't I just have listened to my body in the first place? Instead I wasted a lot of time on having anxiety and not get anything done.
What do we learn from this? Listen to your body.  It will telll you what you need and you win in the long run.

From one thing to another... I have notified to a ballet course that will start in the end of January. I used to dance ballet as a kid and have started missing it more and more. Got myself ballet shoes and clothes today, so now I'm so thrilled to start dancing again.








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar